.
Η προσωρινή Έκθεση της Tate Modern ολοκλήρωσε στις 17 Μαϊου τον κύκλο της στο λονδρέζικο μουσείο (εμείς στο "τσακ" την προλάβαμε) και από τις 24 Ιουνίου έχει μετακομίσει στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης, στους εκθεσιακούς χώρους της Μονής Λαζαριστών.
Αν και στον ιστότοπο του ΚΜΣΤΘ δεν διευκρινίζεται αν η Έκθεση μεταφέρεται αυτούσια ή αν αφορά μόνο έργα από τη Συλλογή Κωστάκη (που ούτως ή άλλως ήταν σημαντικό κομμάτι και της λονδρέζικης Έκθεσης), παρ' όλα αυτά πιστεύω ότι θα είναι μια αξιόλογη παρουσίαση για όποιον αρέσκεται ή ενδιαφέρεται να γνωρίσει το κίνημα του κονστρουκτιβισμού, μέσα από το έργο δύο κορυφαίων εκφραστών του, του Aleksandr Rodchenko και της Liubov Popova (αλλά και άλλων καλλιτεχνών, όπως η Varvara Stepanova, σύζυγος του πρώτου).
Στην επιμέλεια της Θεσσαλονίκης έχει συμβάλει ο Vicente Todoli (διευθυντής της Tate Modern) ο οποίος είχε κάνει αξιοσημείωτη δουλειά στην τεκμηρίωση της βρετανικής έκθεσης.
Όπως στις περισσότερες πινακοθήκες του κόσμου έτσι και στην Tate Modern απαγορεύεται η φωτογράφιση των εκθεμάτων οπότε το μόνο που έχω σε φωτό είναι το (παραπάνω) πανό της εισόδου της προσωρινής έκθεσης.
Ας δούμε όμως μερικές φωτογραφίες από τον περιβάλλοντα χώρο του υπέροχου μουσείου στη South Bank:
Η πεζογέφυρα Millennium Bridge φέρνει πιο κοντά το City και τον Καθεδρικό του Αγίου Παύλου...
με την Tate Modern
.
Δευτέρα 13 Ιουλίου 2009
Defining constructivism: Rodchenko & Popova
Αναρτήθηκε από elie στις 11:41 π.μ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
8 σχόλια:
Το κίνημα του κονστρουσκτιβισμού αναπτύχθηκε σε μια ιστορική περίοδο που προβλεπόντουσαν μεγάλες αλλαγές και είχε μια τρομερή δυναμική. Η πρώτη επαφή που είχα χρόνια πριν σε κάποια έκθεση στο Παρίσι. Με είχε συναρπάσει με τις δυναμικές γεωμετρικές φόρμες, την απλότητα, τον διαφορετικό τρόπο έκφρασης. Ιδιαίτερα αν θεωρήσεις ότι η έκφρασή του στην αρχιτεκτονική είναι τα μπάου χάουζ το ενδιαφέρον μου γίνεται ενθουσιασμός!
Βέβαια όλα αυτά αμφισβητήθηκαν ακόμα και από το ΚΚ. Πολύ δε περισσότερο από την νέο- φιλελεύθερη αντίληψη που πρόβαλε διαφορετικά αισθητικά πρότυπα.
Είχε στην έκθεση τα ρούχα της Stepanova?
Τι ωραία...
Αυτό το πράγμα να απαγορεύεται η φωτογράφηση στα μουσεία και εκθέσεις....γκρρρ...
Πολύ ωραία νέα μας φέρνεις από τα ξένα αλλά και τα εντός συνόρων μέρη μας. Η περιοχή αυτή του Λονδίνου είναι πραγματικά όμορφη και το κτίριο της Tate Modern επιβλητικό.
Η πεζογέφυρα μόνο κουνάει λίγο ε;
Στα ίδια μέρη περπατήσαμε, με μικρή χρονική διαφορά.
Είναι εκπληκτικό το πως έχουν αξιοποιήσει την εκεί πλευρά του ποταμού τα τελευταία 15 χρόνια, απλά εκπληκτικό.
Αγγελική Ν.
Το ρεύμα του κονστρουκτιβισμού για ένα διάστημα έχαιρε της εκτίμησης του ΚΚ, στην πορεία... κάπου δεν τα βρήκαν. Παρέμεινε όμως κοινός τους τόπος, η ανάδειξη της βασικής αντίθεσης υλισμός-ιδεαλισμός.
Αν και είχε δική του αρχιτεκτονική έκφραση συνδέθηκε (αναπόφευκτα) στενά με το γερμανικό Μπάουχαους, το οποίο και μένα συγκινεί ιδιαίτερα.
Ναι, είχε ρούχα και μοτίβα υφασμάτων, της Popova κυρίως.
Και βέβαια ένα χώρο αφιερωμένο στην Έκθεση "5x5=25", του 1921 και στα Καθαρά χρώματα του Rodchenko.
Πράγματι ωραία, Kiki.
Το πιο κουφό ισχύει στα ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία. Επιτρέπεται να βγάζεις φωτό, αλλά αν υπάρχει άνθρωπος στο θέμα οι φύλακες θεωρούν ότι "στήνεις πόζες" και στη λένε. Άντε βγάλε τον Ερμή του Πραξιτέλη ή τον Ηνίοχο χωρίς ανθρώπους γύρω γύρω...
Διόνα
Γίνεται καλή δουλειά με την ανάπλαση της περιοχής και την αξιοποίηση βιομηχανικών κτιρίων.
Η γέφυρα κουνάει, αλλά έτσι πρέπει!
Την είδες την έκθεση juanita;
Για την αξιοποίηση, συμφωνώ!
Όχι, είχε τελειώσει.
Δημοσίευση σχολίου